Friday, August 4, 2017

Take a Peek at Our Week - Basic #1 - W2: Down on the Farm


On the first day of summer camp on the farm we explored different animals that lived on the farm. We mostly focused on chicken and how chickens lay eggs for our omelettes cakes and other ingredients. We then sang a song I know with chicken and danced to it with our own fake little eggs children had so much fun learning about eggs and how we eat them every day.


農場でのサマーキャンプ初日は、農場で暮らす様々な種類の動物をみていきました。まず初めに注目したのはにわとりで、私たちがよく口にするオムレツやケーキ、そして他の料理の材料となる卵を、にわとりがどうやって産むのかを学習しました。その他、作り物の卵を手に、にわとりの歌をうたったり踊ったりし、毎日私たちがどの様に卵を食べているか、楽しく学びました。





















On the second day of summer school many children explored the concept of sheep and how people get Wolfram sheet. Then they use this rule to create sweaters and other objects. At the end of the day we created our own sheep out of paper.

サマースクール2日目には羊に注目し、人間がどのようにして羊の毛をとるのか学びました。人間はこの羊の毛を使ってセーター等を作ります。最後に、子供たちは紙皿や細かく切った紙を使って羊の制作をしました。

On Wednesdaywe talked about cows and how cows can give us milk. Then one can make ice cream cheese yogurt and other dairy projects from milk. Children then practiced milkinga fake cow made out of paper paint and plastic gloves.

水曜日は牛に注目し、牛がどの様に牛乳を提供してくれるのかを学びました。また、アイスクリームやチーズ、そしてヨーグルト等、日々私たちの食生活にはかかせない食品は牛乳からできていることを学習しました。さらに子供たちは、紙でできた牛とゴム手袋でできた牛の乳を使って、乳搾り体験をしました。








On Thursday children took a closer look at pigs and how one gets meat from pigs for dishes like Tonkatsu in Japan and bacon in America. Later on in the day students painted their own pigs with brown paint. It was a messy experience for the kids and they loved every second of it.

子ども達は豚にも注目し、豚の肉からは、日本ではとんかつ、アメリカではベーコンが作られていることをまなびました。その後、茶色の絵の具を使って豚の絵を描きました。絵の具でだいぶ汚れましたが、楽しんで行うことができました。




















On the last day of school students made their own ice cream out of milk. Then at the end we played games with other classrooms. Children enjoy playing musical chairs and having an egg relay race. We hope you have a wonderful vacation and a wonderful summer see you next term.

サマースクール最終日は、牛乳でできたアイスクリームをみんなで美味しくいただきました。また、幼稚部全員でホールに集まり、いすとりゲームや卵リレーをして楽しく過ごしました。
それでは、素敵な夏、楽しい夏休みをお過ごし下さい。2学期にまたお会いしましょう。