Friday, July 28, 2017

Take a Peek at Our Week - Sports - W1: Under the Sea

Hello Everyone,
こんにちは皆さん

We finished the first week of summer school with lots of fun activities. This week`s theme was Under the Sea. Let’s have a look at what we did throughout the week.

たくさんの楽しいアクティビティでいっぱいのサマースクール第一週目が終わりました。今週のテーマは「Under the Sea(海の中の世界)」でした。今週一週間でやってきたことを振り返ってみましょう!




Basically, we had 7 different sessions with full of actively-participated games and tasks. Kids were engaged in various activities. The sessions were based on such: 
+スポーツのクラスでは、7つのセッションで活動を行いました。それぞれのセッションにはアクティブに参加できるゲームや課題が含まれています。こどもたちは様々な活動を行いました。どんなセッションをこなしたかをご紹介します。

Sports Time / スポーツの時間: 
English - Sports class is full of activities that develop kids` gross motor skills. 

スポーツの時間には、こどもたちの”身体を思った通りに動かす"身体機能を高めるためのアクティビティを行いました。














Language Arts / 英語の時間: 
We had various theme-related activities that aimed to develop students` speaking and listening abilities. 

今週のテーマに関連したアクティビティを行いました。このアクティビティでは、speaking(話す)ことと listening(聞く)ことに重点を置きました。











Pool Time / プールタイム:  
Enjoying the nice view around the school, kids had lots of fun with playing water in the pool. 

解放感のある場所で学校屋外の景色を楽しみながらプールで水遊びをしました。










Cooking クッキング: 
It was fun to create different sea animals with fruits, toppings and ice cream.

いろいろなフルーツ、トッピング、アイスクリームを使って様々な海の生き物を作りました。








Show and Tell :  
We enjoyed listening to different stories about the belongings our friends brought to class. 

皆の前で自分の持ち物についてのストーリーを披露しました。お友達のお話をみんなで楽しく聞きました。






Movie Time / ムービータイム: 
All of the classes in summer school had fun to spend their movie time together. Popcorn was yum, too! J

サマースクールに参加の全クラス合同で映画を見ました。
美味しいポップコーンも食べました!




We are looking forward to seeing you next week!! 
Let`s figure out the farm life altogether!! ;)  
来週もまた皆さんにお会いできることを楽しみにしています!
来週は farm life(牧場の生活)について、新しい発見をしていきましょうね♪