Friday, July 28, 2017

Take a Peek at Our Week - Basic Primary - W1: Under the Sea

This week we have been splashing about in the ocean of English immersion.
英語イマージョンの海にざぶんっと飛び込みました!




On Monday,  we began our week learning about the water cycle. Through fun songs and by making our own water cycle display. We have encountered lots of new words and interesting ideas.
月曜日はWater Cycle(水の一生)について学びました。楽しい歌を歌ったり、自分たちの手でウォーターサイクルを表すクラフトを製作しました。



On Tuesday, we enjoyed a healthy snack of raw sea turtle on Tuesday. Our sweet tasty and healthy was made of delicious fresh kiwi fruit with grapes for the flippers. We sure had lots of fun making and sharing our tasty snacks. We also read about different masks from around the world. We used Google Earth, to take a virtual world tour, of distant lands. We explored Italy, Papua New Guinea, Canada, Mali, and China. Our travels inspired us, to make masks. 
火曜日は食品を使って「ウミガメ」のヘルシーなおやつを作るアクティビティを行いました。甘くてヘルシーなスナックは、とても美味しい生のキウィをボディに使い、足ひれにはぶどうを使用しました。食べ物を使ってウミガメを作ったり、みんなで一緒にスナックを食べたりと、楽しい時間を過ごしました。またこの日は、世界各国の様々な「マスク=仮面」について学びました。グーグルアースを駆使して、遠く離れた世界の国々へのバーチャル世界旅行をしました。イタリア、パプワニューギニア、カナダ、マリそして中国を探検しました。旅先の様子を知ることで想像力が刺激され、マスクを製作する時にひらめきが生まれました。


Every day we have been practicing our team working skills as we passed a hula hoop while holding hands. 
毎日、手をつないだ状態でフラフープを次の人にどんどん渡していく動きをすることで、皆で力を合わせることの練習をしています。



On Wednesday, we had a delightful afternoon splashing about in the paddling pool. We had a full stretch to warm up, and we all remembered our pool safety rules. We had a delightful time paddling in the sun. 
水曜日は、午後の時間にプールタイムがありました。ウォームアップのためにしっかりとストレッチをし、プールの安全な使い方について確認をしました。太陽のもと、とても楽しい水遊びの時間になりました。


We continued to explore our water theme in the afternoon. We investigated whether things will sink or float. To make things a bit more interesting we experimented with adding salt, to see if this would make a difference, we also tried adding blue food dye to the water to see if this changed the outcome. 
さらに午後の時間を使って、"水"についてもっと学びました。水の中に物を入れた時、その物体が浮くのか、それとも沈むのかについて調査しました。さらに実験を面白くするために、水の中に塩を入れたら何かしらの変化があるのか、青色の食別を水に溶かしたら実験結果が変わるのかなど、いろいろ試してみました。


On Thursday we played lots of word games. We had great fun moving our bodies and talking about the animals under the sea. 
木曜日には、たくさんの「ワード(ことば)」を使ったゲームをしました。身体を大きく動かしたり、海の中の動物たちについて楽しく話をしました。



Everybody got really excited. When we played a bowling game. First, everybody had to say which sea creatures they could see, then, knock them down with a ball. 
ボーリングゲームをした時には、大興奮でした。まず最初に海で見ることのできる生物の名前を言ってから、ボールを転がして、海の生物を模したピンを倒していました。


Friday was the last day of the first week. We reviewed the new words that we had learned. We also studied math in English. 
金曜日はWeek 1の最終日。この一週間で覚えた新しい言葉を復習しました。
また、算数を英語で勉強しました。



We finished the week with a song and dance. What a fun and productive week, full of new friends, lots of chatting and adventures. 
最終日、最後の時間を歌と踊りでしめました。新しいお友達や、おしゃべり、冒険がいっぱいの、楽しくて有意義な一週間になりました。


Thanks for reading. Do please come back next week, when we will be finding out, about life on the farm. 
ここまでお読み頂きありがとうございます。
来週も元気に来てくださいね。来週は、life on the farm(牧場の生活)をテーマに、新しい発見をしていきたいと思います。